Prawa Pacjenta
na podstawie obowiązujących przepisów* podstawowe prawa pacjenta to:
- prawo pacjenta do świadczeń zdrowotnych,
- prawo pacjenta do informacji,
- prawo pacjenta do tajemnicy informacji z nim związanych,
- prawo pacjenta do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych,
- prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta,
- prawo pacjenta do dokumentacji medycznej,
- prawo pacjenta do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza.
*na podstawie Ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. 2009, nr 52, poz. 417, z późn. zmianami)
Prawa Pacjenta szerzej opisuje Regulamin organizacyjny oraz Karta Praw Pacjenta LAS-MED REHABILITACJA.
Rzecznik Praw Pacjenta
Obecnie funkcję tę pełni Pan Bartłomiej Chmielowiec.
BIURO RPP:
Ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa
tel.: (22) 532 82 50
fax.: (22) 506 50 64
kancelaria@rpp.gov.pl
www.rpp.gov.pl
Informacje NFZ
Infolinia Mazowieckiego Oddziału Wojewódzkiego 22 456 74 01
Informacja eWUŚ 22 456 74 01
Telefoniczna Informacja Pacjenta (TIP) – Ogólnopolska bezpłatna infolinia NFZ oraz Rzecznika Praw Pacjenta
800 190 590, czynna cała dobę, 7 dni w tygodniu